گروه کاشی و سرامیک ، هگزا متا فسفات سدیم

درباره هگزا متا فسفات سدیم

Sodium hexametaphosphate description
مشخصات هگزا متا فسفات سدیم
دمای ذوب: ۶۲۸ درجه سانتی‌گراد
دمای جوش: ۱۵۰۰ درجه سانتی‌گراد
چگالی: ۲.۴۸۴ گرم بر سانتی متر مکعب
حلال‌ها: آب
هگزامتافسفات سدیم (SHMP) یک ترکیب هگزامر است. هگزامتافسفات سدیم صنعتی معمولا ترکیبی از متافسفات‌های پلیمری است که هگزامر یکی از آنها است. اصطلاح صحیح تر آن سدیم پلی‌متافسفات است. هگزامتافسفات سدیم از گرمایش مونوسیدیم اوراتوفسفات برای تولید اسید پیروفسفات سدیم تهیه می‌شود. سپس، برای به دست آوردن سدیم هگزامتافسفات، پیروفسفات حرارت داده و سریع خنک می‌شود. سدیم هگزامتافسفات در محلول آبی، به ویژه در شرایط اسیدی، به سدیم تری‌متافسفات و سدیم اوراتوفسفات هیدرولیز می‌شود.
کاربرد هگزا متا فسفات سدیم
هگزامتافسفات سدیم به عنوان یک عامل کمپلکس‌ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد و در صنایع مختلف از جمله صنایع غذایی کاربرد دارد. کربنات سدیم گاهی به این ماده اضافه می‌شود تا PH را به ۸.۰ تا ۸.۶ افزایش دهد که باعث تولید تعدادی از محصولات هگزامتافسفات سدیم می‌شود که در کاستن درجه سختی اب و تمیزکننده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هگزا متافسفات

هگزا متافسفات

استفاده عمده از هگزامتافسفات سدیم به عنوان عامل دفلوکوله‌کننده در تولید ذرات سرامیکی بر پایه رس است. همچنین به عنوان روان‌کننده برای تجزیه خاک رس و سایر انواع خاک در ارزیابی بافت خاک، به عنوان ماده لکه زدا و ضد تارتار (پلاک سخت و ضخیم دندان) در خمیردندان، در افزودنی‌های غذایی به عنوان امولسیفایر استفاده می‌شود. از میان غذاها شربت افرا مصنوعی، شیر کنسروشده، پودر پنیر و سس‌ها، پنیر مصنوعی، تاپینگ زده‌شده، سفیده تخم مرغ بسته‌بندی‌شده، گوشت گاو کباب‌شده، فیله ماهی، ژله میوه، دسر یخ‌زده، سس سالاد، شاه ماهی، غلات صبحانه، بستنی و نوشیدنی‌های داخل بطری می‌تواند حاوی این ماده باشند.
براي خريد هگزا متافسفات با پايين ترين قيمت با شماره هاي شيميايي جام تماس بگيريد.